CORONA TEST LOCATIE
Bergweg 180,
3036BL Rotterdam,
Telefoon/whatsapp: 06-42824009
Covid-19 PCR test + certificaat
Voor reizigers
en grote bijeenkomsten
Patiëntenportaal
…
Klik hier om in te loggen of om u te registreren.
GC POLDERLAAN
Polderlaan 86
3074 MH Rotterdam
t. 010 – 485 95 45
f. 010 – 486 52 51
–
Website:
www.gcpolderlaan.nl
Voor spoedgevallen
buiten kantoortijden:
t. 010 – 290 98 88
(Huisartsenpost Zuid)
GC EUDOKIAPLEIN
Voorburgstraat 210
3037 BS Rotterdam
t. 010 – 215 29 79
t. 010 – 466 76 51
f. 010 – 443 25 70
Website:
www.gceudokiaplein.nl
Voor spoedgevallen
buiten kantoortijden:
t. 010 – 466 95 73
(Huisartsenpost SFG)
Heb ik een eigen huisarts in uw praktijk?
U staat altijd bij één huisarts ingeschreven. Dat is uw vaste huisarts. Mocht deze huisarts afwezig zijn, of mocht zijn of haar spreekuur vol zitten, krijgt u van de assistente de vraag voorgelegd of u één of meer dagen wilt wachten op uw eigen huisarts, of dat u een afspraak wilt maken bij één van de andere huisartsen.
Kan ik een verwijsbrief krijgen van de huisarts?
Meestal is er voorafgaande aan een verwijzing (aanvullend) onderzoek of een uitgebreide vraaggesprek nodig bij uw huisarts. Houdt u er rekening mee dat indien u de assistente vraagt om een verwijzing, zij u kan verzoeken eerst een afspraak bij uw huisarts te maken.
Kan de huisarts een verklaring geven voor het annuleren van mijn reis of afwezigheid van school of werk door ziekte of andere klachten?
Nee. Vanuit de beroepsgroep van artsen is er een afspraak gemaakt dat de huisarts in principe geen medische informatie verstrekt aan derden, aangezien deze vertrouwelijk is. De huisarts kan dus geen verklaring geven waarom een bepaalde ziekte of klacht geleid heeft tot annulering of afwezigheid. U kunt wel een uitdraai uit uw eigen medisch dossier krijgen van de objectieve medische gegevens met betrekking tot die klacht. Uiteindelijk beoordeelt de verzekeringsarts, bedrijfsarts of schooldirectie of u in aanmerking komt voor een vergoeding.
Hebben de kosten van de huisarts gevolgen voor mijn eigen risico?
De zorg die een huisarts verstrekt, zit in het basispakket. De kosten van hulp door uw huisarts zelf of een assistente komen niet voor rekening van uw no-claim. De kosten voor medicijnen, onderzoek of voor andere voorgeschreven zorg kunnen echter wel van invloed zijn op uw no-claimteruggaaf.
Waarom stelt de assistente mij zoveel vragen?
De assistente kan vragen naar de reden van het consult om in te schatten hoeveel tijd u en de huisarts nodig zullen hebben. Of om in te schatten dat deze vraag beter telefonisch met de huisarts kan worden besproken. Bij grote drukte in de praktijk moet zij ook een inschatting kunnen maken van de urgentie; heeft deze vraag spoed of kan het even wachten? Dit behoort tot één van haar taken
Mag de assistente die ik aan de telefoon krijg mij medisch advies geven?
Ja, de assistente die u aan de telefoon krijgt is speciaal opgeleid, zodat zij uw hulpvraag op een goede manier kan verhelderen. Zij maakt daarbij gebruik van opgestelde werkafspraken. Als het nodig is, overlegt de assistente met de arts. Alle medische adviezen van een assistente worden door de dienstdoende huisarts gecontroleerd.
Hoe snel kan de dokter bij mij thuis zijn?
In een levensbedreigende situatie is de huisarts (en/of de ambulance) binnen 15 min.aanwezig. Is een visite gewenst, maar niet echt spoedeisend, dan komt de huisarts binnen 2-3 uur. Als er sprake is van een routinebezoek, dan moet u er rekening mee houden dat de wachttijd op kan lopen tot enkele uren(4-5 uur)
Log op de volgende pagina in om herhaalrecepten aan te vragen.
Heeft u nog geen inloggegevens, dan dient u zich eerst eenmalig te registreren
Met eConsult kunt u een vraag stellen aan Medicina.
Voordat u gebruik kunt maken van eConsult dient u eerst in te loggen of uzelf aan te melden.
Klik op onderstaande button om u in te schrijven.
Inschrijven kan online, maar ook met de te downloaden formulieren.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie van uw huisarts over gezondheid en ziekte.
In verband met het Corona beleid van de overheid, zijn onze spreekuren aangepast.
Wij proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen met de nodige maatregelen.
Voor vragen rondom Corona kunt u naar de website van RIVM www.rivm.nl of Thuisarts www.thuisarts.nl.
Indien u klachten heeft en u wilt getest worden op Corona, kunt u de GGD bellen, 010-443 80 31